Anslut dig till SE Certifiering du också!

Så här går certifieringsprocessen till

  1. Du ansöker om certifiering tryck här för att komma till ansökningsformuläret 
  2. Vi kontrollerar din ansökan och tar därefter kontakt med dig via telefon
  3. Vi genomför en förrevision, som ofta utmynnar i en handlingsplan
  4. Du genomför åtgärder (om du har avvikelser i handlingsplanen)
  5. Vi upprättar ett avtal, du återsänder undertecknat exemplar
  6. Vi utfärdar ditt bevis och du får tillgång till företagets certifieringsnummer

Vid frågor tryck här >>>

 

Därefter varje år

  • Du genomför självkontroll via Mina sidor
  • Vi kontrollerar och skickar ut årets PEFC-dekal
  • Du genomför åtgärder om något PEFC-krav inte är uppfyllt och återkopplar till oss

Vi kommunicerar via Mina sidor, e-post och telefon

Det är snabbt och kostnadseffektivt att kommunicera digitalt, därför är det väldigt viktigt att vi har en aktuell e-post och telefonnummer till ditt företag. Du bör läsa din e-post regelbundet eftersom vår information oftast kommer via denna kanal.

När du till exempel ska meddela att åtgärder i handlingsplanen är genomförda, görs detta med fördel direkt via Mina sidor.

* SE Certifiering följer gällande lagstiftning för behandling av personuppgifter. Läs vår GDPR-policy här >>>